dinsdag 14 juni 2011

Bezuinigingen?

Vorige  week zat ik ’s avonds nog even het NOS journaal te kijken, en met name de nieuwe bezuinigings voorstellen in  de gezondheids zorg en de eigen bijdrage.
Ik had al een paar dagen last van diarree die maar niet echt over ging, dus maandag middag toch maar even naar  dokter Made in Mendoyo gereden. Praktijk geopend  7 dagen per week, 24 uur per dag.  Na mijn probleem uitgelegd te hebben verdween hij  in een soort grote kast, en kwam terug met 2 plastic zakjes, 1 met 4 tabletten, 2 x 1 tablet per dag en een met 6 tabletten, 3 x 1 tablet per dag. Na een keurige nota uitgeschreven te hebben kon ik betalen, consult en medicijnen 65.000rp, 5,40 euro. 


Buiten moest ik toch nog even glimlachend aan het journaal terugdenken. Hier geen dure verpakkingen, bijsluiters die niemand kan of wil lezen, en geen stickers met de tekst “kuur afmaken”  terwijl die kuur altijd 1 volle doos medicijnen lang is. Gewoon een simpel plastic zakje met de handgeschreven tekst  2 x 1 en 4 tabletten. Waarom ook niet?

Geen opmerkingen: