zondag 2 oktober 2016

Een haven zonder pier

Vermoedens van een verkeerde investering in een openbaar project en misbruik door corruptie duiken op rond het Tanah Ampo International Cruise Port project in Karangasem, Oost-Bali. Na overleg tussen de Commissie III en het ministerie van Verkeer en Waterstaat werd bekend dat de plannen om de huidige 150-meter pier te verlengen om grote cruiseschepen tegemoet te komen niet mogelijk is. De secretaris van de Commissie III vertelde, na een ontmoeting met de nationale haven ambtenaren, dat de pier niet kan worden verlengd. De waterdiepte aan het einde van de huidige pier is 17 meter, waardoor het onmogelijk is de pier te verlengen. De huidige pier kan slechts een schip ontvangen met een maximale lengte van 120 meter. De gemiddelde lengte van cruiseschepen die Bali bezoeken zijn tenminste 300 meter lang. Hij onthulde ook dat de centrale regering van plan is om een ​​100 meter lange golfbreker bij Tanah Ampo te bouwen zodat de pier geschikt blijft voor de markt van cruiseschepen om te schuilen. Geplaagd door slechte planning sinds de initiële bouw in 2012, heeft het Tanah Ampo International Cruise Port meer dan Rp 100 miljard in de publieke fondsen gekost. De Nationale Controlecommissie wordt nu geconfronteerd met het vinden van een oorzaak voor de Rp. 100 miljard-plus die al uitgegeven is aan het Tanah Ampo Project. Wordt die niet gevonden kan een rechtszaak worden gestart voor het misbruik van publieke fondsen.

Geen opmerkingen: